Vad är ett bra kundbemötande? Jobbar man business to business handlar det mycket om att ha en regelbunden dialog och kontakt. Det handlar om att se hur ens gemensamma projekt går statistiskt och hitta till rätt verktyg för att skapa rätt förutsättningar för kunden. Ett bra CRM hjälper en med detta på ett smart sätt.
https://www.chessit.se/ är ett exempel på ett CRM som verkligen står ut över det normala. Det är ett intelligent system som faktiskt hjälper ens företag att ta nästa steg och börja växa. Deras idé bygger på att många företag ofta inte märker när deras CRM är för litet. Det resulterar bland annat i att personalen gör saker som annars AI skulle kunna göra bättre.
CRM – mer än ett säljstöd
CRM är en mjukvara som stöttar säljaren i sitt arbete. Men det är mer än så. Det hjälper hela företaget att nå fram till rätt kunder. Ett smart CRM kan göra automatiska utskick till lovande leeds, som med rätt teknik och manöver skapar en ny helbetalande kund. Det är ett system som har med alla faktorer på ett och samma ställe. CRM-branschen utvecklas idag snabbt och resultat blir ofta fler och mer lojala kunder.
Här kan du läsa om vanliga frågor som dyker upp angående CRM.
CRM står egentligen för kundvård och det är precis det som ett bra uppbyggt CRM-system gör: det vårdar dina kundrelationer. Konkurrensen om att hitta fram till rätt kunder först är extremt hård, och den som vinner är oftast den som har vassast CRM. Ofta är det så att de som arbetar aktivt med CRM värdesätter både automationen av kundrelationerna, men också att de får en bättre koll på sin inhouse säljstyrka. En uppdaterad CRM är alltid viktigt, och därför är det mycket smart att satsa på att beställa ett sådant system utifrån. Läs mer om CRMs historia här.